Hetta

Vi åkte en sväng till Hetta i Finland just, köpte billigt vin. Killarna köpte äcklig öl. Ikväll tänkte vi ha det lite mysigt, bli lite  nuppiluppiga. (Mitt nya ord för full) Vi har bara ett problem fortfarande, eller egentligen flera. Nu ska du få höra hur det ligger till. Ida har en halvtimme på sig att hinna städa hela huset, och med städa menas, dammtorka, diska, dammsuga, tvätta toan och rasta bamse. Sen ska hon hinna hugga ved, och allt detta innnan faster kommer hem från jobbet. För annars blir det liv i stugan. Stackarn. Jag borde ju egentligen gett henne en hjälpande hand, men jag har mina egna problem att stå i. Jag måste fundera ut vars vi ska hålla till ikväll och laga mat till min hungrige gris till pojkvän. Jag måste ringa Mia, hinna reda ut hennes problem och sen skaka in mina sängkläder. Ja de är inte lätt alltid, inte just idag iallafall. Men än är klockan bara barnet, nu ska jag nog ta en tupplur, problemen tar jag sen. Som de säger i Andra Avenyn, "Glöm dina bekymmer, imorgon kommer nya". Tjaooo


Kommentarer
Postat av: Mia

jaså, har jag problem nu igen? haha

2009-04-17 @ 22:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0