Måndag

Idag är det Måndag, en ny vecka börjar igen!  Jag känner mig utvilad, väldigt utvilad faktiskt. På onsdag ska jag till Kiruna över dagen, spännande att följa med J och hans pappa till doktorn. Det värsta med den resan blir nog att sitta i taxin så länge, ungen brukar bli grining. Men de har ju funkat innan, så varför klaga.
Det känns tomt här i huset, mamma och Hanna är i skolan, Pappa är på jobbet, Nisse åkte hem, Ida har åkt till stan. Ja de är inte roligt, jag sitter kvar här som vanligt. Ensamheten är min värsta fiende! Jag är så van vid att alltid vara med någon. Men jag förnekar inte att jag gillar att ligga hemma också, jag behöver samla mina tnkar då och då. De kan man inte göra med en massa folk omkring sig, eller hur :)
Jag satt nyss och funderade på vad för låt jag skulle lyssna på, satte på nåt skit med Nirvana, den var verkligen dålig. De är helt tomt i skallen, vad ska jag lyssna på, vad gillar jag? haha. Knäppa jag.

Jag blev erbjuden att åka upp till fjälls i helg igen, får se hur jag gör med den saken. Jag börjar bli less på att sitta på skotern och stutsa nu, de finns säkert inte någon snö nu heller. Men de som känner mig vet att jag inte kan bestämma mig direkt, måste tänka på det.

Bra tidsfördriv:
- Läs alla bloggar du kommer åt, inte de tråkiga bara.
- Koka kaffe
- Titta nåt bra programm på tv, bara inte OPRAH eller DR PHIL. Blä
- Sola i det fina vädret
- Ring någon
- Titta på gamla bilder, väcker roliga minnen faktiskt!
- Skriv ett onödigt blogginlägg.
- Fixa håret fast du inte behöver.
- Skrik så mycket du orkar, om du är ensam hemma alltså. De kan vara skönt.
- Ta en tupplur
- Handla på internet
- Promenera
- Fundera på din framtid
- Hjälp lillsyrran med matte
- Hoppa studsmatta (Om det är sommar)
- Rita, måla, skriv!
- Släng gamla kläder
- Läs en bok, som mamma alltid säger-
- Läs lite bloggar till och hoppas att någon skrivit nåt nytt.
- Bädda sängen

 Äh nu får de vara bra,. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0