Räkningar och barndomsminnen

Idag betalade jag min första riktiga räkning på internet. Jag ljuger inte. Nu svider det i plånboken, tänk så mycket annat jag kunnat köpa för de pengarna. Men de är väl bara att acceptera, räkningarna kommer och räkningar går. Mamma är så noga med att alla siffror ska bli rätt så hon tvingar mig att kolla igeonom allt flera gånger, jobbigt men nödvändigt. Jag känner på mig att jag kommer bli precis som henne när jag blir STOR. (Jag är liten nu :P) Inte för att jag har något emot det, jag gillar min mamma :)

Idag var vi ut på en promenad till utsi sidan. Vid rossa fanns det typ 20 svanar. De är fina djur det. Kom att tänka på en grej som hände när jag var liten. Jag var väl vid den ålderna när man lärt sig springa. Mamma och jag var och hälsade på hos Oskar, min barndomsvän. De hade en massa gäss(?) ute på gården. Liten och nyfiken var jag såklart, ville stanna ute och kolla på fåglarna. Mamma gick in, drack kaffe, tittade ut genom fönstret och ser en liten unge bli jagad av gässflocken. Snacka om att hon måste fått panik, jag var väl ungefär lika stor som djuren men tråkigt nog inte lika snabb. Jag kommer självklart inte ihåg detta själv, mamma har berättat. De är kul att höra hennes minnen, särskillt när det handlar om en själv :) Vill ni förresten höra om den gången när jag körde upp på en gödselhög med fyrhjulingen? Eller kanske den om när det fastnade en sockerbit i min hals eller varför inte den när jag föll från gungan och tappade andan, eller när jag bytte glödlampa och all ström i huset försvann? Fast i och för sig kan vi ta det en annan gång. Jag har ingen energi till att skriva mer. Ska ut!

Kommentarer
Postat av: ida,

tre inlägg på en dag! inte dåligt;)

2009-04-29 @ 23:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0