"VAD SKA JAG GÖRA?"

En gång i tiden var det jag som skulle välja. Jag kommer ihåg hur svårt det var. Jag visste inte vem jag var och jag visste inte vad jag ville. Idag vet jag vem jag är, jag känner mig själv, jag behöver inte göra mig till eller tänka mig för hur jag ska vara. Jag är jag, Anna Amanda Josefin Salomonsson. Jag hittade äntligen mig själv, jag mognade och kan nu ta egna beslut. Men när jag tänker tillbaka så var allting jobbigt. Jag kan tänka idag hur jävla omogen jag var då, jag förstod egentligen ingenting, ändå trodde man att man var så vuxen. (Inte för att jag är vuxen nu heller, men jag förstår mer och kan ta vettigare beslut) Så liten och ung, oerfaren och hjälplös. Ensam i stora Kiruna, endast sina vänner från byn kvar. Mamma och pappa såå långt borta. Jag minns, de var oerhört svårt. Att välja linje, att välja vilken väg man ska gå i den unga ålder är svårt. Att börja ta eget ansvar och börja sitt egna liv ÄR svårt. Jag förstår hur du känner Hanna, du behöver inte må dåligt över vad du väljer. Du kommer hitta dig själv, du kommer veta vad som är rätt. Även om det inte känns så just nu. Det spelar ingen roll vad du väljer, allting är bra! Bara du går skola. Lilla hjärtat, jag finns här för dig :) Been there, done that.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0