Söndag och jag lever

Mertajärvi, Kiruna, Gällivare, Kiruna, Mertajärvi. Mellan dessa ställen har jag pendlat ihelg. Jag är glad över att jag lever, de var en hård helg. Haha. Jag är även glad över att jag känner mig som en människa igen, jag var inte jag igår. Jag ska inte gå ut på länge, varför slösa bort en hel dag av sitt liv, de är inte värt det. Börjar jag bli vuxen eller är jag bara tråkig? Ordspråket Man lever bara en gång snurrar i mitt huvud, men betyder det att livet går ut på att festa? Jag kan ha kul utan det nu känner jag, livet är värt att ta vara på, man lever ju som sagt bara en gång. Varför inte leva som att varje dag vore den sista istället, då levde jag min sista dag riktigt dåligt i lördags isåfall.

Just duschat och sitter nu med ansiktsmask, jag känner mig fräsch! Fy faaan vad skönt det är. Beck på tv också, blev besviken när jag såg att det var avsnittet Advokaten, den har jag sett minst hundra gånger. Varför visar de bara repriser?
Nu ska jag bara slappa, dricka te och skriva lite. En dikt kanske, Okej, de låter töntigt, men jag brukar skriva dikter ibalnd när jag känner att jag behöver bli av med en känsla . Dikter är bra! Tralalala


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0