De där om presenter och födelsedagsfiranden.

Nu är det tisdag. Tisdag den 17 mars år 2009. Planerna om "födelsedags firandet" i Levi som jag fick höra om igår vet jag inte om jag är riktigt så där hel sugen på. Jag minns ju hur det blev senast jag var där, jag är nog lite skräckslagen fortfarande. Haha. Födelsebarnet själv lät inte heller så sugen? Men ett som är säkert är att de har fina hotell där. De var som att bo på ett slott med riktigt mordern inredning minns jag. Två vånings rum med bastu och balkong. Puust.
Vi får väl se hur det blir med den saken, annars får vi väl ha en vanlig hederlig fest hemma i häääärliga Kiruna. De är ju såå mysigt där också. Om ingen annan har något att tillägga så kan vi ju åka upp till stugan och ta de lungt? Men nu för tiden är man gammalmodig om man använder ordet lungt. Så de blir inget av det heller.
Varför ska man fira överhuvudtaget, varför angagerar man sig varje år och köper presenter i onödan. De är ju inget positivt i det, inte när man fller allt för många år iallafall.  Firanden och presenter får mig att börja må illa, kan man inte bara köpa en present om året och skriva "Ha den äran på  födelsedagen och namnsdagen, God jul, gott nytt år, god fortsättning på det nya året, grattis till förlovningen, krya på dig, grattis till barnet, den nya lägenheten o.s.v" istället för att köpa flera presenter som ingen uppskattar ändå. Nä nu låter jag negativ, klart alla gillar presenter (kanske inte när man får en hemmagjord handduk i julklapp, men de är ju ändå tanken som räknas).
I år ska jag bara köpa en julkapp till alla, inget mer svammel med flera olika presenter. Bara en födelsedagsklapp och inget mer! De blir billigt och miljövänligt. Ska kanske använda miljövändligt papper också, eller varför slå in alls. I och för sig är det hela spänningen, men man kan ju gömma den oinslagna klappen bakom ryggen och sen får personen i fråga gissa vilken hand jag håller den i. Det finns ju något spännande i det också.

Nu ska jag fundera vidare i bilen. Måste hämta min lilla lilla pojke på dagis. Förhoppningsvis är han på bra humör, för vem är inte det en sån här solig dag?
Puusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0