Frukost med radion

Imorse när jag satt och åt frukost så hörde jag en bekant låt på radion. Den låten fick mig att tänka på konfirmationslägret jag var på i Gällivare för typ hundra år sedan. Många minnen ploppade upp i min skalle, till mesta dels bra saker och om bra personer. "Inegn vill veta vars du köpt din tröja". Minns du den också? Egentligen en skit dålig låt, men jätte dålig text, men den har satt sig i mitt huvud. Jag tänker på en speciell person när jag hör den, en person som jag inte pratar med så ofta idag men som betydde väldigt mycket för mig under den tiden då vi lyssnade på den låten. Det är pinsamt att vi inte ens säger hej till varandra när vi ses. Inte för att vi ses så ofta, men ett litet hej hade man väl kunnat kläcka ur sig. Okej, det var länge sen vi var så tajta men man tycker ju att nånting borde finnas kvar. Eller? Är jag bortglömd? Henne kommer iallafall jag alltid att komma ihåg. Hon var en rolig en. :) De är hon säkert än idag. Nästa gång jag ser henne så svär jag på att jag ska säga hej, hur svårt kan det vara. Ifall hon inte vill prata med mig är det hennes problem, jag ska iallafall försöka. Jag får ångest när jag tänker på hur många bra vänner man låtit försvinna. Det har inte funnits något intresse från min sida när det gäller att hålla kvar dem. Något jag kanske ångrar nu. Som tur är har jag kvar några unika personer, det är jagväldigt lycklig över!

Tjjoooo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0