Jag och grabben igår, eller var det i förrgår?



Nu är vi snart på väg till karre, hämta upp killen ovan och sen åka till kyrkan. Hanna och kören hon är med i ska sjunga idag och eftersom de sjunger på samiska så är det bestämmt att alla ska ha på sig kolt.  :) Vi har varit vakna redan 8 imorse, så nu sitter jag bara och är redo. Hur det blir när vi väl kommer dit blir intressant att se, han kan börja skrika och bråka, men jag HOPPAS VERKLIGEN att han är lugn. Jag orkar inte bråka.

Förresten har jg funderat på en sak igår. Jag och mamma satt och tittade på en film "Se upp för dårarna". När det blev pause satt vi fortfarande kvar framför tv;n, det kom upp en reklamfilm där de sprängde mat i luften, jag vet inte vad det skulle vara bra för. Tänk vad de förstör! Människor i världen lider av hungersnöd och de "slösar" på maten. Ursch vad dålig stil. Du är vad du äter programmet är likadant, de dukar upp stora bord med mat på vad personen i frågan ätit på en vecka (?) och sen då? Slänger de maten? Snacka om att överkonsumera!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0