Ju oftare desto mer?

Tillbaka, i´m back! Det blev Kiruna igen, fredag,lör,sön,mån. Visst känns det tråkigt när jag inte skrivigt någonting?  Visste jag väl! Det blev en underbar helg med mycket mat och umgänge. En del tragedier med våra grillningar, men det slutade lyckligt i alla fall. Halsont och snuva är bestraffningen, jag nyser hela tiden. Läskigt är det, Johanna har sagt till mig att hjärtat kan stanna om man nyser flera gånger efter varann. Jag undviker att nysa så gått det går, men herregud det funkar inte så bra. Hendrik försökte få i mig eter på en sockerbit nyss. Jag kommer ihåg sen barsben att de är gott? Men de här var då det värsta jag smakat, jag fick tårar i ögonen för att det var så starkt. => Jag spottade ut det i diskhon. => Han blev arg och tyckte att jag slösade på hans medicin. => Jag blev inte friskare.
Men kul har vi haft, träffade alla jag hade hoppats på att träffa och lite till.

Jag ska lägga in några bilder  sen när jag kommer hem till min egen by där bilderna finns. Nu sitter jag i en annan by, låååångt bort från alla andra byar. Jag brukar kalla detta ställe för byn som gud glömde, byn vid jordens ände, eller byn bakom guds rygg. De är hemsk att säga så, men den som varit här förstår mig. (Förlåt Nisse) :D

Även om det är så dött här som det låter så trivs jag. Det finns liksom inga regler, ingen som ser. Jag luktar illa, men alla älskar mig ändå. Hur härligt är inte det!? Just nu hör jag tärningar som slår i bordet, yatzy tänker du. Samma tänker jag, när jag vänder mig och för att se om det stämmer så kan jag meddela att vi hade rätt. J och N försöker slå gamla rekord?


Apropå rubriken,  ju mindre jag skriver här desto mindre folk är det som läser och ju oftare jag skriver, desto mer läser? Hur kommer det sig. Där har du att fundera över. Vi hörs när vi ses eller vi ses när vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0