Måndag

Jag tittade ut genom mitt fönster och möttes av en tråkig grå smörja, och när jag jämförde detta med bilderna på Mias blogg så vart jag faktiskt lite avundsjuk. Dom har ju sommar för tusan! Jag vill också ha grönt och skönt. Det kommer väl såsmåningom, men jag vill inte vänta mera! SOMMAR SOMMMAR SOMMAR.

Inatt sov jag som en klubbad säl (Nisses uttryck), såå skönt var det. Jag ville knappt stiga upp på morgonen, inte för att jag hade någon tid att passa, men jag får ångest om jag sover för länge. Jag drömde ganska många skumma drömmar, men jag tänker inte tala om vad de handlade om för det är onitressant och ovärt att veta. Pappa har tjatat på mig hela morgonen, dammsug där och dammsug här. Jag måste väl göra som han säger...

En rolig en bara innan jag går.

Runda höfter,
gula tänder.
Bleka fötter och
fula tår.

Slitna naglar,
hår som hänger,
prickar, fläckar,
röda sår.

Korta ben,
en mage som väller,
rynkiga händer
och en dålig andedräkt.

Naglar som faller,
celluliter och
med en okvinnlig attityd.
Låter inte det Käckt?

Nisses beskrivning av mig. :P haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0