Hey you

Jul om exakt 1 månad nu. Helt sjukt.

Iår kommer julen inte kännas som vanligt. Allt som hör julen till kommer vara precis som det brukar, ja menar vi kommer ju fortfarande kolla på kalle anka och julgranen kommer stå på sin plats. Men känslan, den riktiga lyckokänslan, glädjen som jag haft förut, den kommer inte riktigt finnas där nu. Den här julen kommer bli något nytt, ärligt talat kommer den bli mycket konstig. De är svårt att beskriva känslan jag pratar om. Men tänk dig besvikelse, och minnen som gör sig påminnda. Ett par ledsna ögon som kämpar för att inte visa sin sorg för familjen. Falsk glädje och torra skratt.
Ändå längtar jag. Längtar till tända ljus och mysiga hemmakvällar och glögg. Nötterna och alla julfilmer på tv. Allt julgodis, julkaffe och julskinka. Jag drömmer mig bort.
Ja jag vet inte hur det kommer funka det här, men jag vet vad jag måste göra.
Hade velat skriva så mycket, men då blir det alldeles för personligt. Nåväl, jag hoppas på framtiden! Jag ser nästan ljuset i denna mörka tunnel. Även om denna tunnel är lång, alldeles för lång.

Nu var jag egoistisk och dum, förlåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0