Mina tankar

Dagens fråga till er läsare är, vart är världen på väg?

Idag satt jag och läste NSD medans jag åt frukost. (JA, jag brukar läsa nsd ibland, bara för att fylla ut tiden) Man lär sig faktiskt en hel del, bara av att titta och bläddra, läsa lite ibland.
Jag har skrivit om det förut, för länge sen. Vad händer med våran värld? Jag hörde för ett tag sedan att saffranet på jorden är på väg att ta slut. De är ju katastrof, ska vi inte få våra lussebullar nå mer!? Jag älskar lussebullar, ingen jul utan dem! Då när jag hörde det för första gången försökte jag tvinga mamma att köpa skit många påsar saffran hem, så vi skulle ha ifall det helt plöstligt var slut i alla affärer. Hon trodde inte mig. Men nu, för någon dag sedan, hade hon hört precis det jag pratade om av någon jobbarkompis? Då förstod hon allvaret, och nu ska hon allt köpa de där jävla påsarna, även om priserna höjts radikalt! De brukar odla 250 ton(?) saffran normalt, nu har de bara fått fram 50 ton. Hemskt eller hur?  
Sen läste jag en sak, så sent som alldeles nyss i NSD. Att det är slut med julmust på glasflaska nu. De har ett stort behov av att få in glasflaskor, det saknas ungefär 5 miljoner flaskor. Vars är alla dem liksom? Man tycker ju att det är hur lätt som helst att lämna in dem! Så vi kan få våran julmust på glasflaska, de är ett måste! Jag tycker inte alls om att dricka ur petflaska. Nej nej.- Än en gång, vart är världen på väg?
En grej till. Jag tycker det är helt sjukt att tonåringar på 15 år röker harsch och knarkar, ja vad de nu heter. Jag tycker inte om knark. De är hemskt synd om dem, de vet inte vad de hålller på med. Begäret efter att bli tuff och inne är stort, och de gör vad som helst för att nå dit. Förstår inte föräldrarna bättre? Jag hade aldrig tillåtit mitt barn springa ute på nätterna coh umgås med fel människor. Som förälder är det deras ansvar att skydda sina barn, va fan. Off. Vart fan är världen på väg. Snart går väl nyfödda bebisar runt med marijuana hängandes i mungipan. Tur att jag inte lever om 100 år. Stackars er som gör det.

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Mia

Ibland har du dina dagar, värst vad du skulle vara klok idag.

2009-11-19 @ 16:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0