Hej och hå vad står på?

Det jag hör just nu är en liten syster som gnäller. Hon vill köpa glas, koka te, promenera, ringa till Ida, äta något gott, ja säg mig vad. Jag orkar ingenting! Jag har varit alldeles för duktig idag. Målat, tvättat fönster, köpt lampor, dammsugit, skruvat ihop ett tv-bord, hängt upp gardiner. De börjar faktiskt se ut som ett hem här, iallafall i tv-rummet. :) Men krafterna är slut.
Nu sitter vi och väntar på att N ska sluta jobbet så vi får åka hem nångång! Vi har väntat, väntat och åter väntat. Nu får vi vänta lite till, han slutar inte förän tidigast 11. Jag kommer sova som en klubbad säl, antagligen kommer jag somna redan i bilen, om jag har tur. Jag ska berätta hur det kommer sluta.
N komer från jobbet, vi packar in grejerna i bilen och åker. Jag kommer försöka slumra till men N kommer hålla mig vaken hela vägen, och ifall jag säger att jag är trött kommer han komma med en kommentar som denna" Jag har jobbat ett 12 timmars skift, jag borde få sova om någon!" och då får jag dåligt samvete= försöker hålla iallafall ett öga öppet. Om han är på riktigt jävligt humör kan han komma med den kommentaren att jag ska köra bilen. Men det kommer jag inte gå med på, eftersom jag är för trött. Mycket egoistiskt tänkt, jag vet, men jag vill ju inte vara en trafikfara. Och N säger själv att han kör bil bättre än mig även om han skulle haft 100 promille i blodet, så vad är de att tala om då? (Jag är egentligen grym på att köra bil, trött som vaken!)
Nu står hon här med en kopp te, om du undrar. Ska också ta mig en.
Hej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0