Lite av vad som helst.

Men GOOOD MORGON allihopa!
Eller god förmiddag. Eller heter det god förlunch? Aja.
Nu sitter jag här igen, på min gröna stol i ett hörn av mitt rum. Sängen är bäddad, disken är fixad, nu är det bara jag själv som behöver snyggas till. Ser inte så fräsch ut kan jag säga. Jag förstår inte hur mitt hår kan se ut så här på morgonen, det står åt alla håll och kanter!! Just nu kan bara en mössa rädda mig! Ska köpa en ny för den delen. Jag hör att pappa håller på att klyva ved här utranför. Ni vet det där härliga ljudet av ved som spricker när det är kallt ute? Just det hör jag nu. Hela kvällen igår har jag försök skriva en önskelista (haha, visst är jag barnslig :P), men de är inte lika lätt nå mer som det brukade vara för ungefär 10 år sedan. Då kunde listan bli ungefär 1 kilometer lång, och ifall mamma frågade "vad vill du ha mest av alla dessa saker?", så fanns det inget svar. Man ville ha allt eller ja, allt. (Nu sågar han med motorsågen, låter FÖRJÄVLIGT)
De är som jag brukar säga, det hade varit lättast om man inte behövde köpa någoting alls åt varandra, tänk vilken frid och fröjd! Nu känner jag ångest för att jag måste komma på någonting bra att önska mig så att jag inte får något jag inte behöver. Låter lite knasigt, men de är sant!

Här i Mertajärvi springer tiden iväg, ingen dag är den andre lik. Inte om man jämför dem på datumen, men dagarna i sig är väldigt lika, med tanke på att det nästan aldrig händer något ovanligt eller spännande. Ändå går veckorna och månaderna förbi med super fart. Vintarna är ändå den bästa årstiden att bo hemma. Sommrana åker jag gärna runt överallt. Men på vintrarna kan man göra så mycket här i byarna. Och framförallt, man kan ha på sig täckbyxor när man än känner för det! De är nog det bästa när jag tänker efter.
Hej då.


Kommentarer
Postat av: lisa

vinter i byn är väldigt härligt ! sommar i byn... funkar inte riktigt för min del - myggen : p

2009-10-21 @ 00:11:47
URL: http://mcitalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0