Sjuklingar är vi hela bunten

När jag var liten och låg med någon sjukdom ville jag alltid ha cola och ett visst kex som jag inte kommer ihåg vad det heter. Nu har jag legat med sjukdom igen. De verkar inte vara många som klarat sig ur denna jävlighet! Nånå, jag har druckit cola, lika gott var det inte som då. Men jag mår ju mycket bättre nu än för 2 dagar sen :P Kex har jag inte ätit alls, och ifall jag kommer ihåg rätt var de inte ens goda. Däremot har jag ätit alvedon, eller jag borde egentligen säga att jag har missbrukat alvedon. Säg mig vad världen hade varit utan det, alvedon! Tack för allt du gjort för mig kära lilla du. Jag är dig evigt tacksam!
Nu har jag råkat, läs RÅKAT, inte med flit alltså, smittat pappa. Han som inte trodde att han skulle bli sjuk, nu har han som sagt, råkat bli smittad och hostar som jag. Jag har sagt förlåt, och jag tycker så synd om honom. Men de är bättre att vi har haft influensan ifall det nu är det vi varit smittade av, så slipper man ta den där läskiga sprutan. N läste att den kunde ge 114 biverkningar, jag vägrar ta! Jag måste då säga att det var som en helt vanlig sjuka, inget ovanligt liksom. Men de är tråkigt att vara sjuk, man missar så mycket, man orkar så lite. Ida har varit min lilla doktor, hon har ringt mig och bett mig dricka vatten, ta alvedon, tvätta händerna, ligga med huvudet under täcket. Ja, hon har verkligen hjälpt mig. Tack! Nu vet jag hur jag ska hjälpa pappa. De värsta är att han vet hur man ska dra nytta av tillfället!

Hade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0