Som ett ljus från himlen

Idag satt jag här, funderade, tänkte, läste och skrev. Räknade ut snittet på mina betyg från gymnasiet, kollade runt på olika utbildningar. Alla som känner mig vet att jag kommer läsa vidare, nångång, till nånting :) Jag vägrar bli en sån, som mamma kallar det, soffliggare. Jobba på Ica eller systembolaget, deprimerande. De är ju fortafarande bra att ha ett jobb, vad som helst för att få in pengar. Annars kan man helt enkelt inte överleva i denna svåra värld. Men då har jag kommit på, att varför ska man jobba med något som man egentligen inte alls är intresserad av, när vi har en möjlighet att välja vad vi vill göra? Det är ju klart, det är inte det lättaste att veta vad. Då måste man jobba på, tills den dagen det står klart, de är det här jag vill!
Det finns så mycket att välja mellan, se bara. Sjuksköterska, frisör, sotare, polis, brandman, väktare, bartender, lärare, flygvärdinna, veterinär, förskolelärare, pilot. Säg mig, hur ska man veta? Tänk om man vill göra flera saker? Tänk om det inte finns något alls man gillar? SÄG MIG! Varför? Snälla lilla gud, varför kan man inte få veta redan vid födseln så man slipper undra. Huvudvärk.

Sen kom det, som ett ljus från himlen, ett tecken från gud!
Är det verkligen det jag ska bli?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0