Världens sötaste kakfat och lite annat.





Hittade den gömd i ett skåp, nu ska den allt få komma fram och göra vad den är bäst på, just det, att vara ett kakfat :)

--------------------------------------------------------------------------------------

Idag kommer ida hit till byn. Vi ska baka en tårta (haha, va mycket kak och bak prat det blev nu). Hon fyller år på fredag. Det passar så bra att hon fyller år just ihelg, då jag är ledig och Mia kommer upp. De blir lite party party ihelgen, man måste ju fira henne såklart! Jag har blivit tvingad att sova med henne hemma hos faster också, inte för att jag har något emot det. Vi kommer har ff (=fasterfritt). Jag tror vi kommer ha superduper kul! Vända upp och ner på hela köket, bara för en liten tårtas skull. Sen kommer vi bråka om vem som ska diska och vem som ska få skriva hennes namn på tårtan, jag bara vet det! Visst behöver man inga ägg till tårta? Kanske man behöver, men jag tror vi köper tårtbotten, för här ska de fan inte behöva kronglas med äggen. Ida har nämligen en förbannelse över sig, hon och ägg går liksom inte ihop. Hon är lite som Ior i Nalle Puh, han som alltid har ett regnmoln över sig. Direkt hon drar fram kokboken och förklädet smyger regnmolnet fram och inte för att låta nervärderande, men de går inte alltid som hon tänkt sig när hon bakar. Men tro mig, ibland lyckas hon totalt!
Jag känner att jag hade kunnat skriva hur mycket som helst om oss och faster hus. Där händer det alltid något kul! Jag känner på mig att den här helgen kommer bli något speciellt, på ett eller annat sätt.
Och om det inte vore nog med att vi måste baka våran egen tårta så har vi en hund som jukkar på allt att passa också! Han är inte den lättaste att sköta, inte för att jag tagit hand om honom någongång ensam, men jag känner den pricken! Han smiter så fort han får tillfälle, jukkar på ALLT så fort han får tillfälle och är riktigt jävlig när han känner för det. (Tar upp all plats i sängen tex, fast man ber honom snällt att flytta på sig rör han inte en fena. Mycket egoistiskt.) PLUS detta så tycker han inte om att vara ensam. Herregud. Längtar redan!


Vi inne i dimman en gång.


Dagen efter blir vi konstigt nog alltid ett par konstiga samer med världens sämsta humor! Haha.

Nu kom pappa hem från jobbet, ska runda av här! Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0