paket efter paket år efter år

Jag kan inte skriva när någon tittar på. Hanna stod här alldeles nyss, kikade på vad jag höll på med. Skallen blev helt tom, jag kan inte skriva när någon tittar på! De är bara så. Nu lämnade hon rummet, och då ploppar orden bara upp i skallen på mig. Konstigt :)

Idag är det 18 september. Om 3 månader är det 18 december. Snart jul. Och till julen ska det vara klappar. Jag hatar att köpa presenter. År efter år sliter jag med dessa julklappar. Sjävklart är det kul att ge. Det jobbiga är bara att veta vad man ska ge. Jag har en annan taktik i år, nu ska jag börja i tid och inte vänta in de sista dagarna. Kanske kan allt det där med klapparna bli roligare då? När man har lite mer tid på sig. Jag vet redan vad jag ska köpa åt N. Men sen har vi en hel massa människor som fyller år i oktober. De är sååå jobbigt, de ska såklart ha presenter då också. Varför ska det vara så mycket köpande hela tiden!?
Man borde införa en offeciell födelsedagsdag, då alla får sina klappar direkt och sen är det fritt fram resten av året. Det gillar jag! Men vi gör så här, skriv en lista på vad ni vill ha så underlättar ni verkligen för mig. Tack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0